- Kättesaadavus - on kättesaadav igal programmi kasutamise ajahetkel (ka paralleelselt teiste programmidega!)
- Täpsus ja katvus - püsib kaasas progammi uuenduste ja muutustega
- Järjepidevus - erinevad abi vormid (näiteks online abi ning paberdokumentatsioon) kasutavad sama struktuuri, terminoloogiat jne.
- Töökindlus - töötab ajal, kui süsteem ise on rikkis (ilmselgelt)
- Paindlikkus - erinevate tasemete kasutajad saavad enda oskustele vastavat infot
- Tagasihoidlikkus - püsib varjatuna, kuni seda vaja on
Kasutaja abistamise viisid:
- Abi kindla käsu kohta - antakse ülevaatlik käsu kasutamise õpetus
- Käsu korrektuurid - käsu väärkasutamisel antakse tagasisidet
- Kontekstipõhine abi - sarnased funktsioonid erinevates programmides, mis annavad abi vastava programmi kohta
- Veebitutorial - keskkond, kus kasutaja saab rakendust sammhaaval tundma õppida, muretsemata millegi lõhkumise pärast
- Dokumentatsioon veebis - paindlikum (kiiremini uuenduv) versioon harilikust dokumentatsioonist
- Viisardid ja abimehed - tööristad, mis aitavad kasutajal samm-sammult eesmärgini jõuda
Kohanduvad abisüsteemid:
Kohanduvad abisüsteemid püüavad õppida kasutajat tundma, et seeläbi talle paremat (vähem või rohkem spetsiifilist) abi pakkuda. Sellised süsteemid kasutavad erinevaid meetodeid oma eesmärgi saavutamiseks:
- Kvantifitseerimine - lihtne kasutaja jälgimine, kasutaja paigutatakse tema (väidetava) kasutajataseme järgi gruppi - näiteks algaja, tavakasutaja, ekspert
- Stereotüübid - abiprogrammi on eelnevalt sisestatud kasutusstereotüübid ning kasutajat hinnatakse nende taustal
- Overlay mudel - selle asemel, et grupeerida kasutajat, võetakse mudeliks ette ideaal ning võrreldakse kasutaja tegevusi ideaaliga - kui kasutaja ideaalist erineb, antakse talle seda teada
Kohanduva abisüsteemi selgrooks on aga hea ülevaade rakendusest endast, millele abi pakutakse. Ilma selle informatsioonita ei oska ükski süsteem pädevaid otsuseid teha.
Abiinformatsiooni toimetamine kasutajale:
- Otseste faktide esitamine kindla küsimuse vastuseks
- Kindla stsenaariumi läbimängimine, tuvastamaks kasutaja viga
- Semantiliselt ühendatud faktide võrgud, mida kasutaja saab loogika põhjal läbida
- Näited
Tuleb läbi mõelda, kes on programmi sihtgrupp ning arvestada tema eripäradega. Seejärel vastata järgmistele küsimustele:
- Kuidas abi palutakse?
- Kuidas abiinfot kasutajani viia?
Tuleb tõsiselt mõelda ka informatsiooni sisu peale - see peab olema kergelt loetav, ilma ilustusteta. Soovitav on kasutada kokkuvõtteid ning selget liigendamist.